به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین شبکه راههای ارتباطی، اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر راههای ارتباطی،به رغم وجود آمار پایین تعداد تصادفات در سطح کشور ولی به دلیل شدت حوادث، رتبه بالایی را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی را دارد.
وی تاکید کرد: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارت های جبران ناپذیری را در این استان برجا می گذارد ، نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیرهای دوبانده(بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نگردد به دلیل تصادفات رخ به رخ،کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.
وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی همه عوامل اجرایی در حوزه ایمنی راههای سیستان و بلوچستان در نوروز گفت: با وجود کسب رتبه سیام کشوری در تعداد تصادفات،اما به دلیل فقر راههای یک طرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی ۶ جلسه کمیسیون ایمنی راههای در سیستان و بلوچستان برگزار شد که اتخاذ تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودروهای با سرعت بالا، محدودیت های ترافیکی، استقرار پایگاهای متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راههای پر حادثه نظیر زاهدان- خاش و خاش - ایرانشهر، گشت های نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثهخیز را به همراه داشت.
مدرس خیابانی با بیان اینکه تصادفهای جادهای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر و صدمات جانی و مالی بوده که آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساختهای حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است و تا زمانی که این مهم در کمترین زمان ممکن و به صورت ضربتی محقق نگردد با وجود همه اقدامات مطلوب در حوزه ایمنی راهها شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادف رخ به رخ خواهیم بود.