شناسه خدمت: ندارد
توضیحات خدمت:
دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی در راستای اجرای ماده 1 قانون توسعه حمل و نقل و فراهم آوردن بسترهای لازم برای کاهش امور تصدی های دولت و اجرای مواد مرتبط در فصل دوم قانون مدیریت خدمات کشوری و کاهش تقاضای سفر ایجاد شده اند.
آخرین نسخه آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی مشتمل بر 24 ماده و 8 تبصره و 6 پیوست، توسط کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تدوین گردیده است.
بر اساس این آیین نامه، در هر استان هیاتی متشکل از استاندار و یا نماینده تام الاختیار وی به عنوان رئیس، نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نماینده تشکل صنفی دفاتر در استان به عنوان اعضای اصلی با حق رای و حسب مورد نمایندگان دستگاه های خدمات دهنده به عنوان مدعو (بدون حق رای) تشکیل می شود که به کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات معروف است.
از تاریخ 97/7/24 کلیه امور دفاتر پیشخوان خدمات دولت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار گردید. متقاضیان محترم می توانند برای تمدید، لغو ، جابجایی و یا انتقال دفاتر پیشخوان به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات واقع در آدرس ذیل مراجعه نمایند.
وضعیت الکترونیکی خدمت:
اطلاع رسانی
آدرس اینترنتی خدمات:
لینک دفاتر پیشخوان سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
https://sb.ict.gov.ir/fa/pishkhan
واجدین شرایط درخواست خدمات:
کلیه شهروندان بدون محدودیت
مسئول خدمت :
اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات
آدرس: سیستان و بلوچستان- زاهدان- بلوار جانبازان-بین جانبازان 7 و کوچه صدا و سیما
تلفن:33414136-054
فاکس:33435030-054
شرایط تأسیس، راه اندازی و بهره برداری از دفتر پیشخوان خدمات دولت :
دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته میشود که دولت ایران برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده است. کلیه دستگاه های اجرایی دولتی ایران موظفند طبق بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر بدست بخش خصوصی اداره می شود و نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی اعم از پست، پست بانک، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بیمه و … ایفا می کنند.دستگاه اصلی صادرکننده مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی) می باشد.
صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در حال حاضر با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir و مطالعه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و ارائه درخواست به کارگروه های استانی امکانپذیر می باشد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به تارنمای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه نمایید. از تاریخ 97/7/24 کلیه امور دفاتر پیشخوان خدمات دولت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان دبیر کارگروه استانی واگذار گردید. متقاضیان محترم می توانند برای تمدید، لغو ، جابجایی و یا انتقال دفاتر پیشخوان به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات واقع در آدرس ذیل مراجعه نمایند.